Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnglin, Gary J.
TitelProse-Relevant Pictures and Older Learners' Recall of Written Prose.
QuelleIn: Educational Communication and Technology, 34 (1986) 3, S.131-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Graduate Students; Higher Education; Improvement; Literature Reviews; Pictorial Stimuli; Prose; Recall (Psychology); Research Needs; Retention (Psychology); Testing; Visual Learning; Young Children
AbstractReviews research that shows positive contribution of pictures to young children's recall of prose material and describes two experiments conducted with college graduate students to see if positive effects can be extended to older learners. Results after immediate and delayed testing show recall is improved for older learners as well. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: